Úvod Aktuality

Mrazivé počasí a vodovodní řady

Mrazivé počasí a vodovodní řady

17. leden 2013

Vlivem dlouhotrvajících extrémních mrazů a nasycení půdy vlhkostí dochází k promrzání země do technicky uznávaných nezámrzných hloubek.

„V takových případech dochází k poruchám na vodovodních řadech (zlomy) nebo i k zamrznutí vodovodních přípojek,“ dodává Pavel Pobříslo, provozní ředitel Středočeských vodáren.

Teplotní změny nejsou pouze jedinou příčinou vzrůstajícího počtu havárií. Mezi další patří například stáří potrubí, ale i nekvalitní materiály, které byly používány při výstavbě vodovodní sítě v šedesátých a sedmdesátých letech. V současné době jsou proto vodohospodáři při opravách i při výstavbě nových vodovodních rozvodů používány trubní materiály

z vysokohustotního polyetylénu nebo např. tvárné litiny.

V současné době není zaznamenán zvýšený nárůst počtu havárií na vodovodních řadech v důsledku příznivých klimatických podmínek, což se může v nadcházejícím období změnit.

„Náhradní zásobování v mrazivém období je velký problém, protože dochází při poklesu pod bod mrazu k zamrzání výpustných kohoutů u cisteren či voznic,“ řekl Ing. Václav Kodeš, manažer provozu vodovodu Kladno. „Proto doporučujeme odběratelům se na tuto situaci připravit, a to prostřednictvím SMS Info, kdy registrovaní zákazníci jsou v dostatečném předstihu informováni o přerušení dodávky vody a mohou tak předzásobit svoji domácnost, kancelář či úřad pitnou vodou,“ upřesnil Václav Kodeš.

Jedná se o službu bezplatnou a zájemci mají možnost se zaregistrovat na webových stránkách www.voda-info.cz nebo prostřednictvím operátora call centra na tel. čísle 840 111 111 – 112. Lze využít rovněž možnost zaslání SMS ve tvaru VEOLIA na číslo 720 001 112. Operátorky call centra jim obratem zavolají a vyřídí registraci společně.
Bezplatná služba SMS INFO je určena pro širokou veřejnost, úřady, firmy, zkrátka pro všechny, kteří si přejí být informováni o výjimečných haváriích vodovodu nebo kanalizace, významných plánovaných výlukách v dodávce vody apod.
Tato služba je vhodná i pro zákazníky, kterým handicap nedovolí přečíst si SMS zprávu ve svém mobilním telefonu. Potřebnou informaci mohou získat pomocí hlasových zpráv na mobilní telefon či pevnou linku. Hlasové zprávy mají možnost využívat i ti zákazníci, pro které je čtení SMS zpráv obtížné.
Rezervace termínu

Rezervujte si termín schůzky v zákaznických centrech SVAS

Portál vyjadřování a objednávek

Potřebujete zjistit polohu vodárenských sítí nebo získat technické vyjádření k Vašemu stavebnímu záměru? Využijte prosím Portál vyjadřování a objednávek, který naleznete zde.

Cena vody v roce 2024

Technické standardy