Úvod Média Tiskové zprávy 2021

Teploty pod bodem mrazu neumožňují náhradní zásobování pitnou vodou

Teploty pod bodem mrazu neumožňují náhradní zásobování pitnou vodou

14. leden 2021

V zimním období kombinací vlivu teplot pod bodem mrazu

a nasycení půdy vlhkostí může dojít v některých lokalitách k promrzání země do technicky uznávaných nezámrzných hloubek,“ uvedl Bc. Pavel Pobříslo, provozní ředitel Středočeských vodáren. „V takových případech dochází k poruchám na vodovodních řadech (zlomy) nebo i k zamrznutí vodovodních přípojek,“ dodává Pavel Pobříslo.

Teplotní změny nejsou pouze jedinou příčinou vzrůstajícího počtu havárií. Mezi další patří například stáří potrubí, ale i nekvalitní materiály, které byly používány při výstavbě vodovodní sítě v šedesátých a sedmdesátých letech. V současné době jsou proto vodohospodáři při opravách i při výstavbě nových vodovodních rozvodů používány trubní materiály z vysokohustotního polyetylénu nebo např. tvárné litiny.

V současné době není zaznamenán zvýšený nárůst počtu havárií na vodovodních řadech v důsledku nepříznivých klimatických podmínek, což se může v nadcházejícím období změnit.

Náhradní zásobování v mrazivém období je však velký problém, protože dochází při poklesu pod bod mrazu k zamrzání výpustných kohoutů u cisteren či voznic. Proto doporučujeme odběratelům se na tuto situaci připravit, a to prostřednictvím SMS Info, kdy registrovaní zákazníci jsou v dostatečném předstihu informováni o přerušení dodávky vody a mohou tak předzásobit svoji domácnost, případně kancelář či úřad pitnou vodou.

Službu SMS Info již využívá celkem 11 821 registrovaných zákazníků Středočeských vodáren. Jen v loňském roce bylo odesláno celkem 17 835 SMS zpráv, což představuje 2 527 přerušení dodávky vody či odkanalizování.

Jedná se o službu bezplatnou a zájemci mají možnost se zaregistrovat na webových stránkách www.voda-info.cz nebo prostřednictvím operátora call centra na tel. čísle 840 121 121, 602 128 127. Lze využít rovněž možnost zaslání SMS ve tvaru VEOLIA na číslo 720 001 112. Operátorky call centra jim obratem zavolají a vyřídí registraci společně.

Tato služba je vhodná i pro zákazníky, kterým handicap nedovolí přečíst si SMS zprávu ve svém mobilním telefonu. Potřebnou informaci mohou získat pomocí hlasových zpráv na mobilní telefon či pevnou linku. Hlasové zprávy mají možnost využívat i ti zákazníci, pro které je čtení SMS zpráv obtížné.

Od listopadu 2007, kdy tato bezplatná služba vznikla, do prosince loňského roku bylo odesláno na 168 359 SMS zpráv registrovaným zákazníkům týkající se plánovaných odstávek či aktuálních havárií na vodovodu či kanalizaci.

Rezervace termínu

Rezervujte si termín schůzky v zákaznických centrech SVAS

Portál vyjadřování a objednávek

Potřebujete zjistit polohu vodárenských sítí nebo získat technické vyjádření k Vašemu stavebnímu záměru? Využijte prosím Portál vyjadřování a objednávek, který naleznete zde.

Cena vody v roce 2024

Technické standardy